Cumartesi, Ekim 26

Izgara Karides

Arap Ablam karidesi cok seviyor, daha once sizlere anlatmistim. Ama ben bir turlu sevemedim. Balik yemeye bayiliyorum fakat nedense karidesi yiyemedim. Belki de kocaman, uzun antenleri ve iri gozleri yuzundendir...

Malzemeler:

800 gr iri karides
2-3 dis sarimsak, rendelenmis
1 cay bardagi zeytinyag
1/2 limon suyu
1 cay kasigi taze cekilmis karabiber
1 cay kasigi tuz












Buyuk bir kapta, sarimsak, zeytinyag, limon, tuz ve karabiberi karistirin. Karidesleri ekleyerek guzelce harmanlayin. Vaktiniz varsa, 2-3 saat buzdolabinda bekletin. Yok acelem var derseniz bile, en az yarim saat karidesleri marine etmenizi oneririm. Zira baska turlu sarimsak ve zeytinyagli karisima bulamanizin anlami olmaz.

Karidesleriniz marine oldugunda, izgaranizi hafifce yaglayarak isitin. Karideslerin her iki tarafini yaklasik ucer dakika pisirin. Karides cok hizli piser, cok fazla piserse de sertlesir. O yuzden izgaranin uzerinde unutmamakta fayda var. 

Yaninda bol yesil salata ve misir ekmegi ile servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder