Salı, Mayıs 21

Kisir

Yaz gelince insanlar daha hafif seyler yemege basliyorlar. Annemin de en sevdigi hafif salatalardan biri kisir. Illaki et yemek isterseniz, yanina izgara tavuk da yapabilirsiniz. Bir defasinda, babamin tabagindan gizlice tavuk calmistim :) Tam kaptim, kosarken yakalandim... Hemen alip, bana ceza olsun diye sokaktaki kedilere goturduler. Olsun, her seferinde deniyorum, elbet yine basaracagim...

Malzemeler:

1 olcu ince bulgur
1 olcu kaynar su
1 orta boy kuru sogan, kup kup kesilmis
1 cay bardagi zeytinyag
1 corba kasigi biber salcasi

1 corba kasigi domates salcasi
2 domates, kup kup kesilmis
1 salatalik, kup kup kesilmis
1 yesil biber, kucuk kesilmis
3-4 dal taze sogan, ince kiyilmis

5-6 dal maydanoz, ince kiyilmis
1 tatli kasigi kirmizi pul biber
1 tatli kasigi sumak
1 limonun suyu
1 corba kasigi nar eksisi
1 tatli kasigi tuz



Herkesin farkli tarzlarda yaptigi bir salata kisir... Hatta yorelere gore bile yapilisi degisiyor. Mesela, Florya'daki bir Hatay restaurantında yedigimiz kisir, bol nar eksili ve hafif suluydu. Ben evde daha tane tane yapmayi tercih ediyorum.

Derince cam bir kapta, ince bulgurunuzu, ayni olcude kaynar su ile islatin. Kabinizin uzerini kapatarak, bulgurlarin sismesini ve suyunu cekmesini bekleyin. Yaklasik 10-15 dakika bunun icin yeterli olacaktir.

Sogan midemizi rahatsiz etmesin, hem de kisirimizda cig salca tadi olmasin diye, tavada ikisini birazcik ceviriyorum. İki yemek kasigi zeytinyagla, sogani yumusayincaya kadar kavurun. Biber ve domates salcalarinizi ekleyin. 2-3 dakika kavurmaya devam edip ocaginizi kapatin. Karisimin hizli sogumasi icin, baska bir tabaga da alabilirsiniz.

Bulgur sistiginde, tahta bir kasik yardimiyla karistirarak kabartin. Uzerine salcali sogani ve biraz da tuz ilave ederek guzelce harmanlayin. Dogradiginiz butun malzemeleri ekleyin. Sumak, zeytinyag, kirmizi pul biber ve nar eksisini de ilave edin. Limonu, eksiligini kontrol ederek yavas yavas ekleyin ve iyice karistirin. 

Yanina bir de cay demlediniz mi, cok keyifli bir ogun olacaktir...

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder