Salı, Mart 11

Misir Ekmegi

Evde balik pistiginde ben cok mutlu olurum. Cunku annem aglamalarima dayanamaz ve mutlaka benimle baligini paylasir. Gerci birkac haftadir sacma bir mama yemek zorunda kaliyorum. Usutmusum ve bobreklerim duzelsin diye ozel mama alindi. Tadini hic begenmedigim icin surekli yaramazlik yaparak annemle babama bunu anlatmaya calisiyorum. Gecenlerde acliktan, mutfak kapisini acip ekmek caldim ve birazcik yedim. Misir ekmegi ise bizim evin vazgecilmezlerinden, siz de bu tarifi mutlaka denemelisiniz...

Malzemeler:

500 gr misir unu
200 gr kaymak

1/2 cay kasigi mahlep
1 tatli kasigi seker
1 dolu tatli kasigi tuz

1/2 cay bardagi zeytinyagi
1 cay kasigi kabartma tozu
3-4 su bardagi kaynar su





Refika'yi izlerken kesfettigim ve birkac degisiklikle kendime uyarladigim bu tarifi umarim siz de begenirsiniz.

Firininizi 200 dereceye ayarlayin. Misir ekmeklerini yapacaginiz kucuk kaplari, ya da 25 cm lik tepsinizi firina koyarak isinmaya birakin. Bu sekilde ekmeginizin alti citir olacak.

Su haric tum malzemeleri, buyuk bir kapta karistirin. Misir unu yoresel oldugunda ekmegin kivami cok daha guzel oluyor. Icine beyaz un karistirilmamis misir unu bulabiliyorsaniz, mutlaka onu kullanin derim. Malzemelerinizin uzerine 3 su bardagi kaynar suyu ekleyin ve iyice karistirin. Eger hamur boza gibi civik bir kivamda degilse, bir bardak daha su ekleyin. Hamurunuz yeterince civik olmazsa, ekmeginizin uzeri catlayabilir. Baska da bir dezavantaji yok aslinda...

Isinan tepsinizi yaglayarak, hamur karisiminizi dokun. Ben tek porsiyonluk olmasi icin, biraz irice kagit kek kaliplari kullandim. 

Yaklasik 40 dakika ekmeginizi pisirin. Ilik olarak servis yapin.

Kaymagin lezzeti, ekmeginizi yerken sizi cok mutlu edecek...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder