Cuma, Nisan 11

Karnabahar

Annem eve karnabaharla geldiginde, koklayarak ne oldugunu anlamaya calistim. Cicege benziyordu goruntusu. Ayiklamaya basladiginda aglayarak tezgaha cikmak istedim. Fakat mizirdanmalarim herzamanki gibi mutfaktan kovulmakla sonuclandi...

Malzemeler:

1 kucuk karnabahar
1 adet sogan, kup kup kesilmis
1 yemek kasigi domates salcasi
1 tatli kasigi aci biber salcasi
2-3 yemek kasigi zeytinyag
Sicak su
Tuz
Karabiber




Karnabaharin yapraklarini temizleyerek, kok kismini bicakla ciceklerinden ayirin. Sirkeli suda 1-2 dakika bekleterek iyice yikayin. 

Soganlari zeytinyagda kavurun. Salcalari ekleyerek kokulari cikana dek pisirin. 

Bizim evde sebzelerin etle karistirilmadigindan daha once bahsetmistim. Fakat siz dilerseniz yemeginize kiyma da ekleyebilirsiniz. Annem karnabahar yemegine havuc da ilave ederdi, ama ben havucta seker oldugundan yemege eklememeyi tercih ediyorum.

Karnabaharlarinizi tencereye ilave edin ve karistirin. Tuz, karabiber serpin. Uzerlerine cikacak kadar su ekledikten sonra, karnabaharlar yumusayana dek pisirin. Sicak olarak servis yapin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder