Çarşamba, Mayıs 28

Avokado Pureli Mucver

Babam kabaktan cok hoslanmaz. Sadece mucver olursa, ya da kizartilirsa tercih eder. Annem de o yesin diye, degisik tarifler denemekten vazgecmez. Gecenlerde instagramda gordugu bir tarifi denedi ve cok begendi. Yazin yemek icin harika oldugunu dusunuyor. Siz de mutlaka denemelisiniz... Annemle beni instagram'da takip etmek isterseniz, kullanici adimiz: burching

Malzemeler:

4 orta boy kabak
2-3 yemek kasigi rezene yapragi
1 kucuk sogan, rendelenmis
3 dis sarimsak, rendelenmis
3 yemek kasigi un
2 yemek kasigi zeytinyag
2 yumurta
2 yemek kasigi rendelenmis mozarella
Tuz, karabiber

Avokado puresi icin:

1 avokado
1 dis sarimsak, rendelenmis
1 tatli kasigi limon
1 yemek kasigi krem peynir
Tuz, karabiber

Kabaklari guzelce yikayarak rendeleyin. Ben kabuklarini soymuyorum, ne de olsa cogu sebzenin vitamini kabugunda sakli. Zaten kabak yeni ciktigi icin o kadar tazecikki...

Rendelenen kabak suyunu salacagi icin, suzgece alip iyice sıktım ve suyundan mumkun oldugunca kurtuldum. Sogani da ayni sekilde suzebilirsiniz. Daha sonra, tum malzemeleri karistirarak bulamac haline getirin. Hem firinda hem yagsiz tavada pisirmeyi denedim. Tavada, kisik ateste pisen versiyonunu daha cok begendim. Firinda biraz kurudular. 

Eger firinda pisirmek isterseniz, yagli kagit uzerine 2ser corba kasigi harc koyup, dilediginiz sekli verebilirsiniz. Onceden isittiginiz 180 derece firinda 20-25 dakika pisirebilirsiniz. 

Ya da, iyice isinan tavaniza ayni sekilde 2ser corba kasigi harc koyarak, kisik ateste her iki tarafini 10ar dakika pisirebilirsiniz.

Mucverleriniz piserken, avokadoyu soyarak catalla ezin. Icine limon, sarimsak, krem peynir, tuz ve karabiberi ekleyerek karistirin.

Pisen mucverleri servis tabagina alarak aralarina yeterince avokado puresi koyun. Sicak olarak servis yapin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder