Cuma, Ağustos 2

Meyveli Kup

Dondurmayi cok severdim eskiden. Fakat benim sevdigim dondurmayi annemler almiyor. O marka evimize girmeyecekmis artik.. Her dondurmayi sevmiyorum ne yapabilirim. Gurme bir kediyim ben. Oyle herseyi yersem annemin dedigi gibi tombik olurum. Sonra nasil atlarim eve giren sivri sineklere...

Malzemeler:

3-4 top vanilyali dondurma
5-6 adet cilek
3-4 adet bogurtlen
Bitter cikolata parcalari ya da cikolata sosu


Ramazan Ayinda, yemekten sonra mutlaka tatli yemeliyim diyenlerdenseniz, bu hafif meyveli dondurmalar tam size gore...

Dondurmayi evde yapmak uzun surdugunden, hazir kullanmayi tercih ettim. Kuplarimizin yapilisi ise oldukca basit..

Dondurma kasesinin en altina, kucuk kucuk keseceginiz cilekleri koyalim. Uzerine dondurmamizi ekleyelim. Dondurmalari eklerken, ara katlarina bogurtlen serpistirelim. Uzerini butun biraktigimiz cileklerle susleyelim. En uste, birkac cikolata parcasi serpistirelim ya da cikolata sosu dokelim. 

Hazir olan kupumuzu afiyetle yiyebiliriz. 

Tatlimizi cesitlendirmek mumkun. Mesela; 1 seftaliyi dilimleyip, tavada yumusayincaya kadar pisirelim. 1 corba kasigi sekeri 1/2 corba kasigi suyla tavada 5-6 dakika kaynatalim. Seker karamelize oldugunda, dondurmamizin altina seftalileri koyalim. Kasikla karamelize sekeri havada cevirerek, en uste susleme yapalim.


Meyveli kup sizin hayalinize kalmis birazda... Dilediginiz meyveyi ya da dondurma cesidini kullanmakta serbestsiniz :)


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder