Perşembe, Ağustos 8

Bucuruk Kurabiye

Annemin blogunu takip edenler bilir. Elmali kurabiyeye bayilirim... Bugun mutfaktan gelen kokuyla, firindan elmali kurabiye cikacak sandim, fakat yanilmisim. Onun yerine minik beyaz kurabiyelerle karsilastim. Tadina bakmaya calistim tabiki, ama herzamanki gibi annem engelledi. Belki gece onlar uyurken mutfaktan calabilirim. Ne dersiniz?...

Malzemeler:

4 haslanmis yumurta sarisi
250 gr margarin, oda sicakliginda
1 paket vanilya
1/2 cay bardagi nisasta
3 corba kasigi pudra sekeri
Aldigi kadar un

Uzerine serpmek icin pudra sekeri




Oncelikle yumurtalari kati olacak sekilde haslayarak, sogumaya birakin.

Yumurtalariniz sogudugunda, sarilarini ayirip, kurabiye hamurunu yoguracaginiz kaba, elinizle iyice ufalayin. Margarinle yumurta sarilarini karistirarak bulamac haline gelmesini saglayin. Vanilyayi, pudra sekerini ve nisastayi ekleyin. Unu en son yavas yavas ekleyin ki, hamurunuz cok sert olmasin. Elinize yapismayacak yumusak bir hamurunuz olmali. Kurabiyeleri dilediginiz sekilde yapabilirsiniz. Ben minik parcalar kopartip avucumda sıkıyorum, boylece adina yakisir minicik, bucuruk kurabiyelerimiz oluyor. Hem de bir lokmada yeniyor ve uzerindeki pudra sekerleri etrafa sacilmiyor.

Onceden isitacaginiz 170 derece firinda, yaklasik 15 dakika pisirin. Ben 15 dakika sonra firini 150 dereceye getirip 5 dakika daha pisirdim. Hem renkleri degismedi, hem de daha gevrek oldular. Firindan cikarttiginizda, biraz ilinmalarini bekleyip, uzerlerine pudra sekeri serpistirin.



Bu kurabiyeleri universitedeyken, tatile geldigimde halam yapardi. Tarifi onunkiyle ayni mi bilmiyorum, fakat lezzet olarak cok benziyor.  Icine sadece yumurta sarisi koydugunu gormustum ve boyle bir tarif yarattim. Gayet basarili oldugunu soyleyebilirim. Merak etmeyin, kesinlikle yumurta kokusu almiyorsunuz.

Baksaniza Chipa bile yemek icin can atiyor. Ama bizimle uzun yillar yasayabilmesi icin, tatli yemesi yasak. Aksam, mutfagin kapisini acip, kurabiye calmaya yeltendi tabiki :) Fakat basarisiz oldu...

Umarim sizde tarifimizi dener ve kurabiyelerimizi begenirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder