Cumartesi, Nisan 27

Ezogelin Corbasi

Annemle babam bazi aksamlar sadece sulu birseyler iciyorlar. Tabiki bundan pek hoslanmiyorum. Cunku bana yiyecek hicbirsey cikmiyor boyle aksamlarda. Bazen masada ekmek varsa onu calmaya calisiyorum fakat hemen yakalaniyorum.. Babam ezogelin corbasini cok seviyor, hatta birgun inat edip kendisi bile yapti. Sonra da anneme, ben senden daha guzel yapiyorum dedi :)

Malzemeler:

10 su bardagi su 
1 su bardagi mercimek
1/2 cay bardagi pirinc 

1/2 cay bardagi ince bulgur 
1 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi biber salcasi
1 buyuk sogan, kup kup kesilmis
2 yemek kasigi zeytinyag
1 yemek kasigi kuru nane

Karabiber
Tuz 
Kırmızı pul biber 

Genis bir tencerede, soganlari zeytinyagla hafif pembelesene kadar kavurun. Domates ve biber salcasini ilave edip, karistirin. Yikanmis pirinci, mercimegi, ince bulguru ekleyin ve suyunu ilave edin. Tuz, karabiber, kirmizi pul biber ve naneyle  tatlandirip, helmelesene kadar kaynamaya birakin. Eger corbaniz yogun olursa, daha fazla sicak su ekleyebilirsiniz. Mercimegi kaynatirken tencerenin kapagini acik birakin, bu sekilde mercimekler daha hizli acilacaktir. Dilerseniz tat vermesi icin et suyu tablet de ekleyebilirsiniz.

Uzerini naneyle susleyerek servis yapabilirsiniz. Cocuklar genelde ezogelin ya da mercimek corbasina hayir demezler...

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder