Cuma, Nisan 12

Dil Baligi Kizartmasi

Mmmhh...Ben baligi cok seviyorum, o yuzden bu favori tariflerimden biri :) Bir keresinde annem bana balik kafasi vermisti, sevincimden ne yapacagimi sasirdim. Butun evde gezdim o kafayla, hopladim zipladim, sonra da afiyetle yedim. Ama nedense annem yine kizdi. Yemek tabakta yenir, dedi. O gun bugundur oyle balik kafasi yiyemiyorum. Bazen minik bir parca tabagima konuyor. Eh, buna da sukur :)


Malzemeler:

Yarim kilo dil baligi, ayiklanmis, 3 parcaya kesilmis
3-4 yemek kasigi un
Kizartmak icin aycicek yagi

Sos icin:

1 orta boy sogan, kup kup dogranmis
4-5 kurutulmus domates, kucuk kesilmis
1 koy biberi, kucuk kesilmis
14 adet kucuk boy karides, haslanmis
1/2 paket sut kremasi
1 tatli kasigi tuz

Dil baliklari, una bulanarak kizgin yagda kizartilir. Pecetenin uzerine, fazla yaglarindan arinsinlar diye konulur.
Ayri bir tavada, sogan kurutulmus domates ve biber karamelize edilir. Ayiklanan karidesler eklenir. 1-2 dakika pisirdikten sonra tuz ve krema da eklenerek, kaynamadan ocaktan alinir. Daha sonra baligi ve hazirladigimiz sosu, katmanlar halinde servis tabagina koyacagiz. 

Dil baligi seviyorsaniz, bu sekilde denemenizi siddetle tavsiye ederim. 

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder