Salı, Nisan 9

Elmali Kurabiye

Evet, sizlerle annemin nefis yemek tariflerini paylasacagimi soylemistim. Ilk tarif, mutfaktan calmayi cok sevdigim; elmalı kurabiye olsun istedim :) Elmali kurabiyeyle, annemin teyzesi sayesinde tanistim aslinda. Bir aksam eve geldiginde, cantasindan nefis kokular yayildigini farkettim. Babamla disari ciktilar. Hemen cantaya bir operasyon duzenledim vee, icindeki kurabiyelerin hepsini posetiyle yere dusurmeyi basardim. Sonra da tabiki banyoya goturerek bir guzel poseti parcaladim ve afiyetle kurabiyeleri yedim :) Annem eve dondugunde bana cok kızdı tabiki, ama olsun, o lezzetli kurabiyeler icin azar isitmeye deger dogrusu...
Artik ne zaman evde bu kurabiyelerden yapilsa, ben ulasamayayim diye buzdolabinin uzerine kaldiriliyor.Belki birgun oraya da cikarim, simdilik kalcamdan dolayi beceremiyorum. 

Malzemeler

Hamuru icin:
250 gr kati yag (eritmeden)
1 yemek kasigi yogurt
Yarim limonun suyu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un (yaklasik 3 su bardagi)

İci icin:
3 elma
1 su bardagi toz seker 
1 yemek kasigi tarcin
1 su bardagi ceviz
Uzeri icin pudra sekeri lazim olacak.

Hamurun tum malzemeleri, vanilya kabartma tozu ve un elekten gecirilerek, hersey iyice karisincaya dek yogurulur. Yumusak bir hamurumuz olacak. Unu yavas yavas ilave edin ki hamur birden sertlesmesin. Hazirladiginiz hamuru, bir saat kadar buzdolabinda bekletirseniz cok daha kıvamli olacaktir. Vaktiniz yoksa 15 dakika da yeterli olur tabiki.

Kurabiye ici icin; elmalarınızı soyun ve rendeleyin. Daha sonra bir tavanın icerisine koyun ve sekeri ekleyin. Ocakta, orta ateste karistirarak elmalar suyunu salip cekene kadar pisirin. En son ceviz ve tarcini da ekleyip karistirarak ocagi kapatin. Sogumasi icin malzemeyi baska bir kaba aktarabilirsiniz.

Kurabiyelerinizin sekline tabiki siz karar vereceksiniz. Fakat ben yapimi kolay olan bir model tercih ediyorum. Hamurdan avuc ici buyuklugunde bir parca alip, oklavayla, yarim cm kalinliginda dikdortgen seklinde aciyorum. Bu dikdortgenin ortasina kalin bir serit seklinde ic malzemeden ekleyerek, hamuru silindir seklinde katliyorum. Daha sonra bicakla biraz kavisli olmak kaydıyla silindiri kesiyorum. Yagli kagit sermis oldugum tepsiye diziyorum.
Kalan hamurlarimiza da ayni yontemi uygulayarak, onceden isitmis oldugumuz 180 derece firinda, uzerleri pembelesinceye kadar pisiriyoruz. Biraz soguyunca, kurabiyelerimizi pudra sekeri ile susluyoruz. Ne de olsa hamurumuza hic seker koymadik :) 

Umarim sizde Chipa kadar seversiniz elmali kurabiyelerimizi :) Hepinize simdiden afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder