Çarşamba, Ağustos 21

Karides Guvec

Pazartesi gunu annem babaannemle Kadikoy'e gitmisti. Carsinin icinden gecerken gordugu harika baliklar ve karidesler sayesinde, sizlerle karides guvec tarifini paylasmaya karar verdik. Ben Arap Ablam gibi karides duskunu degilim, baligi daha cok seviyorum... Arap Ablam kim mi? Tabiki babaannemin evinde yasayan kiz kardesim :) Gerci onu gorunce anlamadigim bir sekilde sinirleniyorum. O ise beni pek onemsemeyip gidip yatiyor. Herkes sadece beni sevsin istiyorum... Sinirlenmekte haksiz miyim?


Malzemeler:

500 gr karides
4-5 adet mantar, dorde bolunmus
2 dis sarimsak, rendelenmis
2 adet sivri biber, ince dogranmis
2 adet domates, kup kup dogranmis
1/2 corba kasigi tereyag
1 cay kasigi tuz
1/2 cay kasigi karabiber
100 gr kasar peyniri, rendelenmis


Karidesleri taze kabuklu halde aldiysaniz, 2 corba kasigi sirke eklediginiz kaynar suya atarak, en fazla 5 dakika olmak uzere pisirin. Karidesi cok fazla pisirirseniz sertlesir ya da erir, aklinizda olsun.

Karidesler pistiginde suzun ve ayiklayabileceginiz kadar soguyuncaya kadar bekleyin. Once kafalarini kopartarak, kabuklarini cikartin. Sirt kisimlarini bicakla cizerek, ic organlarini temizleyin. Karidesin sirtinda goreceginiz siyah cizgi, onun ic organidir. Eger temizlemezseniz, yemeginizde aci bir tat olusabilir.

Tavaya tereyagi koyun ve yanmadan isinmasini bekleyin. Biberleri ve sarimsagi 1-2 dakika kavurun. Mantarlari ekleyin. Mantari yuksek isida pisirirseniz suyunu salmaz, boylece suyunu cekmesini beklemek zorunda kalmazsiniz. Karidesleri de ekleyerek biraz cevirin. Domatesi, tuzu ve karabiberi de ilave ederek, domatesler sularini salana kadar pisirin.

Firininizi 180 dereceye ayarlayarak isinmaya birakin.

Pisen karides guvecinizi, bir guvec kabina alarak, uzerine kadar peyniri serpistirin. Isinmis olan firininiza atip, kasarlar eriyip pembelesinceye kadar pisirin. Nefis guveciniz servise hazir.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder