Çarşamba, Ağustos 7

Kabune Pilavi

Yazin, gunduzleri yaramazlik yapacak pek halim olmuyor. Butun gun tembellik yapip uyuyorum. Annem, aksam yemekte kabune pilavi var dediginde, bu ilginc isimli pilavi cok merak ettim ve internette biraz arastirma yaptim. Sadece gurme degilim tabiki, arastirmayi da cok seviyorum, merak benim kanimda var :) Kabune pilavi, Isparta yoresine ozgu bir dugun yemegiymis. Hatta bir de hikayesi varmis. Gecmis zamanlarda, bir gelin ve kayinvalidesi ayni evi paylasiyormus. Kayinvalide bir gun evden cikarken gelinine, ben gelene kadar yemek pisir demis. Gelin, evde olan haslanmis et, sogan ve nohutla pilav yapabilmis. Baska malzeme bulamamis. Kayinvalidesi eve gelip tencerenin kapagini acinca sasirmis ve yoresel siveyle; Gı – bu – ne? demis... Zamanla bu ifade “Kabune ” olmus ve gunumuze gelmis :)

Malzemeler:

2 su bardagi pirinc
300 gr dana eti
1 su bardagi kaynar su
2 su bardagi et suyu
1 buyuk sogan, kup kup dogranmis
1 corba kasigi tereyag
1 tatli kasigi tuz
1 cay kasigi taze cekilmis karabiber
1/2 cay bardagi çam fistigi
1 yemek kasigi kuş uzumu

Pirincleri derin bir kaba koyarak, uzerine cikacak kadar kaynar su, sirke ve tuz ekleyin, ve en az 20-25 dakika bu suda bekletin. 

Etinizi dudukluye koyarak, biraz su ekleyin ve duduklunuzun cinsine gore yaklasik 20-25 dakika pisirin. Daha sonra etleri alarak didikleyin. Suyunu pilavda kullanmak uzere bir kenara ayirin.

Pilav tencerenizde, soganlari tuzla kavurun. Çam fistiklarini ekleyin. Fistiklar kavruldugunda, etleri ve karabiberi ilave edin. Suzup iyice yikadiginiz pirincleri uste yayin. Suyu ve et suyunu ekleyin. Once harli, sonra kisik ateste, pilaviniz suyunu cekip goz goz olana dek pisirin. Pismeye yakin, tereyagini eriterek pilavinizla karistirin. 2-3 dakika pilavin tereyagi cekmesi icin bekleyin ve ocaginizi kapatin. Kuş uzumlerini ekleyerek pilavinizi harmanlayin ve dinlenmeye birakin. 

Sicak olarak servis yapin.

Geleneksel kabune pilavinin biraz disina cikip, kendimce azicik farkli bir tarif yarattim.. Kuş uzumunu ete cok yakistirdigimdan, hafif tatlilik vermesi icin pilava karistirmak istedim. Umarim sizler de begenirsiniz.

 Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder