Salı, Kasım 19

Visneli Madeleines

Bilirsiniz ki kirmizi toplara dayanamam. Annemin minik kekler yapmak uzere aldigi visnelerle oynamayi da çok istedim. Fakat her yer kipkirmizi olur diye engellendim. Gece gizlice mutfaga girip, buzlugu acmayi da becerebilirsem, birkac tane çalip oynayabilirim...

Malzemeler:

3 yumurta
130 gr toz seker
30 gr bal
60 ml sut
175 gr tereyag
200 gr un
1 paket kabartma tozu
200 gr donmus visne








Sutu ve tereyagi eriyene kadar ocakta isitin. 

Ayri bir kapta, sekeri ve yumurtalari mikserle kar gibi olana dek cirpin. Bali ekleyip karistirin. Tereyagli sutlu karisimi ekleyin. Un ve kabartma tozunu da ilave ederek guzelce harmanlayin.

Hamurunuzu, minik kaliplara bolusturun. Daha sonra visnelerin suyunu suzerek, tanelerini ekleyin. Her minik kalip icin, 2-3 adet visne kullanabilirsiniz.

Ben madeleine yaparken, en kucuk boy silikon kalip kullaniyorum. Madlen ya da deniz kabugu seklinde kaliplarla da çok guzel gorunuyorlar. Buyukce tek bir kalip kullanmanizi tavsiye etmiyorum. Cunku islak kek gibi bir kivami oldugundan, buyuk kalipta pisme suresi uzuyor. Çok pisince de sungersi dokusu kayboluyor. Dolayisiyla, minik kaliplari tercih etmenizi oneriyorum.

Eger metal kalip kullanacaksaniz, once yag surup, sonra biraz unlayin.  Fazla gelen unlari bosaltin. Daha sonra hamurunuzu ilave edin.

Onceden isitilmis 170 derece firinda, 15-20 dakika, ya da madeleinelariniz altin sarisi olana dek pisirin.

Mis gibi kokan, hem de pek lezzetli olan madeleinleriniza hiçkimse karsi koyamayacak...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder