Pazar, Mayıs 12

Anneler Gunu

Anneler gunu gelenegi, rivayete gore Antik Yunanlilarin Yunan mitolojisindeki pek cok tanri ve tanricanin annesi olan Rhea onuruna verdikleri yillik ilkbahar festivali kutlamalariyla baslarmis. 

Amerikali Anna Jarvis de, annesini kaybettiginde, olum yildonumlerinde evine cagirdigi arkadaslarina her yil anneler gunu adi altinda bir kutlama yapilmasini onermis. Anna bunu senatoya da kabul ettirebilmek icin cok cabalamis ve uzun suren ugraslari sonucu, ilk Anneler Gunu 10 mayis 1908'de kutlanmis. Fakat resmi olarak, 1914 yilinda Mayis'in ikinci Pazar gunu Anneler Gunu ilan edilmis. Turkiye'de ise ilk olarak 1955 yilinda, Kadinlar Dernegi araciligiyla kutlanmis ve gunumuze kadar gelmis...

Herkesin annesi pek kiymetlidir. Onun yaptigi yemek en guzelidir, en guzel o sarilir, en iyi ogudu o verir...  

Size kedi annemin beni birakip gittiginden bahsetmistim. Ama simdi, geldigim bu evde o kadar mutluyum ki...Annem gibi kokan ve beni cok seven bir kadin ve benimle hep oyun oynayan bir adamla yasiyorum. Biz cok tatli bir aileyiz :)

En sevdigim sey annemi delirtmek :) Herseyi oyuncak yapmak, pesinden hic ayrilmamak ve kucagindan hic inmemek :) Kucaga alinana kadar agladigimi size soylemis miydim? Kesinlikle işe yarayan bir yontem :)

Annem eskilerden cok sık bahseder. Bugunle ilgili de, annesine harcliklarini biriktirip aldigi gulleri gizli gizli eve sokacak diye nasil ugrastigini, dedemle beraber ne yapsalar da bir guncuk olsun annesini daha mutlu etseler diye nasil didindiklerini anlatir. Eskiden hediyeler daha masummus oyle der, simdi teknoloji sarmis her yani...Tuketim cilginligiyla dolmus ortalik. Halbuki o, sabah erkenden kalkar, kucuk elleriyle dolaptan kahvaltiliklari cikartir, cayi ocaga koyar ve surpriz kahvalti hazirlarmis annesine. Sonra da disari kacabilirse gul alir, kacamazsa evde renkli elisi kagitlariyla hediyeler hazirlarmis. Hatta birgun hediye olarak, karakalem resmini yapmis anneannemin.

Biraz buyuyunce yemekler, kurabiyeler yapmaya baslamis. Hediye herzaman parayla satin alinmazmis, yaratici olup karsindakini mutlu edebilmekmis amac. Annem boyle der iste...Biraksalar, hediye olarak guvercin ya da marti getirecegim fakat, asagi atliyorum diye balkona cikmam yasak. Bu sekilde anneme nasil hediye verebilirim ki...Belki de bugun uslu durursam, yaramazlik yapmazsam, guzel bir hediye olabilir :)


Annemin cocukken cok sevdigi bir siirle bugunku yazimizi bitiriyoruz :) 

Annecigim seni ben,
Ciceklerden, yemisten,
Sari sacli bebekten,
Canimdan cok severim.

Gitme hep yanimda kal,
Beni kollarina al,
Pembe gulden daha al,
Yanagindan operim.
(Melahat UGURKAN)
Sevgiyle kalin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder