Perşembe, Mayıs 2

Zeytinyagli Taze Fasulye

Iste ayiklanirken oynamaktan hoslandigim bir yemek malzemesi daha :) Taze fasulyeler...Annem de babam da bu zeytinyagli yemege bayiliyorlar. Bense, posetin icine atilan kilciklarla mi yoksa suya atilan fasulyelerle mi oynayayim, sasiriyorum :)

Malzemeler:

1 kg taze fasulye
2 orta boy sogan, kup kup kesilmis
4-5 buyuk domates, rendelenmis
1 cay bardagi zeytinyag
2 kesme seker
2 dis sarimsak
1 tatli kasigi tuz
1 su bardagi su


Fasulyeler yeni cikti, taze olmamalarina imkan yok, ama siz yine de satin alirken kirarak tazeligini kontrol edebilirsiniz. Kolay kiriliyor ve kilcik gorunmuyorsa taze demektir. Saplari yemyesilse, bu da sizin icin bir tazelik olcusu olabilir. 

Fasulyenizi ayiklamadan once yikayabilir, ya da benim yaptigim gibi ayiklarken su dolu bir kaba atabilirsiniz. Kenarlarini bicak yardimiyla, varsa, kilciklarindan arindirip dilimleyin. Yikama suyunu suzun.

Ben fasulyeyi duduklu tencerede yapiyorum, boylece yapimi cok kisa suruyor ve yemek uzere sogumaya birakiliyor. 

Duduklu tencerenize zeytinyagini koyun, sogan ve sarimsaklari dilerseniz 1-2 dakika kavurabilirsiniz fakat ben herseyi cigden koyuyorum. Sogan, sarimsak, fasulye, domates, seker ve tuzu ekleyin. Domates ve fasulye zaten suyunu salacagi icin cok su koymamiza gerek yok. 1 su bardagi suyu ilave edin. Gereginden fazla su koymak fasulyelerin lezzetini kaybetmesine neden olacaktir. Duduklu tencerenizin kapagini kapatin ve orta ateste dudugu cikana kadar bekleyin. Dudugu ciktiginda altini kisin ve 8 dakika sonra ocaginizi kapatin. Tabi bu benim klasik duduklu tenceremde pisme suresi. Sizin duduklunuzde daha kisa surede ya da daha uzun surede pisebilir. Belki bir kere denemeniz ve fasulyeleri feda etmeniz gerekecek :) Duduklu tenceremizin kapagini acmadan sogumasini bekliyoruz. Daha sonra fasulyelerimizi buzdolabina koyarak sogutuyoruz. Iste bu kadar, taze fasulye yapmak icin saatler harcamaniza gerek kalmadi :)

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder