Cuma, Mayıs 31

Arnavut Cigeri

Annemin ara sira ziyaret ettigi bir kasap abi var. Ona gittigi gun pisen yemekler, mutlaka benim de sevecegim turden oluyor. Tabaktan mi yemegi calarim, yoksa mutfaktan birkac dakikaligina uzaklasirlarsa hemen tezgaha mi atlarim, ona kisa surede karar vermem gerekiyor :) Bazen, cok yaramazlik yaparsam, onlar guzel etleri yerken, bana hic birsey vermiyorlar. O yuzden elimden geldigince uslu durmaya calisiyorum...

Malzemeler:

500 gram ciger
1 cay kasigi kirmizi toz biber
1 cay kasigi kimyon
1 cay kasigi kekik
Tuz
Taze cekilmis karabiber
3-4 corba kasigi un

Kizartmak icin sivi yag

Servis icin:
1-2 pembe sogan
1 limon suyu
1-2 dal maydanoz, ince kiyilmis
1-2 cay kasigi sumak
1-2 corba kasigi zeytinyag
Tuz

Cigeriniz eger temizlenip dogranmamissa, zarini soyarak temizleyip, kup kup kesebilirsiniz. Bizim kasabimiz cigeri o kadar guzel ayikliyor ki, icinde tek bir sinire bile rastlamiyoruz :)

Ben cigeri kizartmadan once, 1-2 saat baharatlarla karistirip marine ediyorum. Sanki daha lezzetli oluyor gibi, fakat siz arzu ederseniz direkt dogradiginiz gibi una bulayip da kizartabilirsiniz. Cigerleri, kirmizi toz biber, kimyon, kekik, tuz ve karabiberle guzelce harmanlayarak, dinlenmeye birakiyorum. Daha sonra bir posetin icinde unla karistirip, fazla unlardan kurtuluyorum.

Derin bir tavada sivi yagi iyice kizdirdiktan sonra, cigerleri atip karistirarak pisiriyorum. Cigeri cok fazla kizartirsaniz kurur, o yuzden damak tadiniza gore, disi kitir, ici yumusak kalacak sekilde 2-3 dakika pisirmeniz yeterli olacaktir. Yagi iyice kizdirdiktan sonra cigerleri eklememizin nedeni de, yine cigerlerimizin kurumasini engellemek. 

Cigerin, olmazsa olmazi, en klasik eslikcisi sogan salatamizi hazirlamayi ihmal etmeyelim. Sogan midemi rahatsiz ediyor diyenler icin harika bir cozumum var. Soganlari yarim halka seklinde dogradiktan sonra, once cok az tuzla ovup, sonra da limon suyuna yatiriyoruz. Yaklasik 20 dakika limon suyunda bekleyen sogan, midenizi hic rahatsiz etmeyecek :) Dilerseniz, cigerleri marine ederken sogani hazirlayabilirsiniz. Yeteri kadar limonda bekleyen sogani, maydanoz, sumak ve zeytinyag ile karistirin. 


Bizim evde, kup patatessiz ciger yenmez :) Kizarmis kup patatesler, sogan salatasi, arnavut cigeri ve domatesli pilavla, misafirlerinize keyifli bir sofra kurabilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder