Perşembe, Mayıs 30

Cilek Receli

Annem, Cuma gunleri pazardan bir suru guzel meyve aliyor. Renkli ve yuvarlak olanlar favorim. Meyve tabagindan patimle cikartip, sonra da oynamaya bayiliyorum. Her ne kadar, bu yaptigimi gorduklerinde sonum azarlanmak olsa da, o birkac dakikalik keyif bana yetiyor :)

Malzemeler:

1 kg cilek
4-5 su bardagi toz seker
1 limon suyu











Cilekler, uzerindeki kum ve topragin gitmesi icin guzelce yikanir. Mutlaka birkac kere yikayin, yikama kabinizda kum kalmadiginda, temizlenmisler demektir. Daha sonra cileklerin yesil saplarini ayiklayin. Derince bir tencereye cilekleri koyup, uzerine sekeri dokun. Bir gece bekletin. 

Ertesi gun, cilekler sekerle karismis ve sularini salmis olacak. Orta ateste, hic su koymadan kaynatin. Uzerinde kopuk oldugunda, kevgirle kopukleri alin. Eger kivami sulu olursa, ben cilekleri ayri bir kaba cikartip, suyunu ayrica biraz kaynatiyorum. Boylece cilekler parcalanmadan, tane tane kalmaya devam ediyor. Istedigim kivama geldiginde, cilekleri yeniden kaynayan sekerli suya atiyorum. Limon suyunu da ilave edip, bir tasim kaynatip, ocaktan aliyorum. 

Recelinizi sicak sicak kavanozlara doldurup, kapaklarini kapatip ters cevirin. Soguduktan sonra buzdolabina koymadan saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder