Salı, Temmuz 30

Şaşlık

Bir aksam, babam eve cok guzel gorunen etlerle geldi. Tabiki ne olduklarini cok merak ettim. Ben de yiyebilecek miydim acaba? Yemekte et yapilinca cok uslu durmaya calisiyorum ki, bir parcacik olsun alabileyim. Annem bana hep tombik diyor, mamami da olcu kabiyla veriyor. Fakat ben israrla yemek icin aglamaktan vazgecmiyorum. Hatta onlarin yedigi yemegin tadina bakamazsam, küsüp arkami donup oturuyorum. Evet, ben bir kediyim, ve duygu somurusu yapmayi cok seviyorum :)

Malzemeler:

400 gr bonfile, ince ya da kusbasi dogranmis
1 kucuk kutu krema
1 buyuk sogan, piyazlik dogranmis
1 tatli kasigi kekik
1 tatli kasigi kimyon
1 corba kasigi soya sosu
1 corba kasigi zeytinyag




Bu yemegin, guzel olabilmesi icin bir gun onceden hazirlanmasi gerekiyor. Dilerseniz sabah cok erken de hazirlayarak, aksam yemeginde sunabilirsiniz. Fakat ne kadar cok marine ederseniz, emin olun o kadar guzel olacaktir.

Marine sosu icin, krema, sogan, kekik, kimyon, soya sosu ve zeytinyagini bir kapta cirpalim. Eti marine ederken, cam kap kullanmanizi tavsiye ediyorum. Plastik ya da aluminyum kaplar, etinizin tadinda degisikliklere yol acabilir. 

Bonfilelerimizi sosla karistirip, bir gun dolapta bekletelim. 

Marine olan etlerimizi cikarttigimizda, iyice isittigimiz tavamizda 4-5 dakika pisirelim. Etler marinasyon sirasinda zaten biraz pistigi icin, cok uzun sure pisirmenize gerek yok. Eger uzun sure tavada birakirsaniz, sertlesebilirler. 

Nefis dana şaşlıgimiz hazir :) Yaninda ister patates puresi, isterseniz de patates kizartmasi ile servis edebilirsiniz. Dilerseniz, yemeginize eşlik etmesi icin, domatesli pilavdan da yardim alabilirsiniz :)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder